3 september 2012

Ouwehands Dierenpark

Mijn zus Wil en ik zijn afgelopen woensdag naar Ouwehands Dierenpark geweest.
We hebben heel veel foto's gemaakt,
wat je hier kan zien, is maar een klein deel van de foto's.
We zijn er de hele dag geweest,
maar eigenlijk hadden we nog tijd tekort.
Bij bepaalde beesten kunnen we een hele tijd wel blijven staan.
Zoals bij de IJsberen en diverse apen.
Het was weer een heerlijke dag, zo met z'n tweetjes opstap.
Als je het leuk vind staat er onder iedere foto een link 
over de beschrijving van dit dier.

Bij de ingang stond deze Jeep, we hebben een tijdje met  
Jungle Jack staan praten en toen samen op de foto.

Wil en Jungle Jack.

Mooie Sneeuwuil, volgens mij nog vrij jong.

Sneeuwuil.

Prachtig is de Sneeuwuil.

Gravende Stokstaartjes.

Witte Leeuwen
Als je de link hebt geopend, door scrollen naar beneden.
.
Witte Leeuwin.

Witte Leeuw, lekker lui.

Even een beetje beweging.

He lekker, hier ga ik in de zon liggen.

Mannetjes Mandril, lui dat hij is.

Vrouwtjes Mandril.

Jij kijkt naar mij, maar ik naar jou.

Lekker gras....

Anemoonvis.

De gewone Wimpelvis.

Koraalduivel.

Zeepaardje.

Koereiger
We hebben met verwondering naar dit beestje staan kijken.
Een hele tijd leek het of hij met zijn nek een soort dans deed,
de rest van zijn lichaam stond stil, heel apart.


De beestenbus, deze bus gaat ook scholen langs.

Deze Withandgibbon is hier net in het watergevallen,
ze renden en slingerden met z'n allen naar het luik, maar deze sprong mis.
Toch maar mijn vacht een beetje droog likken.....

Dit voelt al iets beter.....

Zo... de zon doet de rest.


Zeearend
Prachtige en imposante vogels.

Roze Pelikaan.

Grote schoonmaak.

Nandoe.

Bruine Beer.
De beren in het berenbos zijn allemaal bij hun eigenaren
weg gehaald, ze werden mishandeld, kleine kooien gezet
en moesten ook dansen.
Hier hebben ze een heel goed leven.

Nou, dat smaakt hoor.

Is hier nog iets lekkers te vinden?

Stoeiende vrij jonge IJsberen.

Ze wisten niet van ophouden..

Nog niet moe?
Van de IJsberen hebben we vreselijk veel foto's gemaakt
ik ga proberen om hiervan een filmpje te maken

Humboldt Pinguïn.

Mooi en groot klim en glijbaan, vlakbij de olifanten.

Afrikaanse Olifanten.

Afrikaanse Olifanten.

Vlinder zie je ook in de dierentuin.

En ook een motje.

Prachtige Ooievaars.

Aalscholver, je ziet ze steeds meer en
je ziet ze ook in bomen zitten.
Helemaal mooi is het als ze met de veren wijd zitten
om ze te drogen.

Het voeren van de Zeehonden.

Speciale aandacht.

Dat smaakt naar meer.

Nou vooruit, voor al die lekkere vis ga ik wel even op mijn rug liggen.

Moeder kameel met jong.

Pa kameel, op zijn kin zie je groene weerspiegeling van het
kroos dat in het water lag.

Berberaap.
Altijd maar bezig met eten en drinken.

Witte Tijger.

Witte Tijger.

Orang - oetan met jong.

Landkaartschildpad.

Cubaanse of rode Flamingo.

Ringstaartmaki.

1 opmerking:

wil zei

het is weer helemaal genieten Lien, Wat was het weer mooi en fijn om zo samen een dagje rond te sjouwen en veel foto's te maken. Jammer dat mijn batterijen al zo snel leeg waren. De foto van het apenjong bij zijn moeder is heel goed geworden.
En wat waren de jonge ijsberen aan het dollen he!

Hele mooie foto's Lien

Wil