6 juli 2012

De tuin van mijn zus

De tuin van mijn zus Wil is niet zo groot, maar wel erg leuk, 
vooraan heeft ze twee grote stenen bakken gemaakt,
daarin staan diverse leuke planten.
Alle planten staan op een hoogte,
zodat je er makkelijk bij kan.
Het is iedere keer als we bij haar zijn weer leuk
om te kijken wat er voor moois in staat.
Met dank aan Wil voor de diverse namen
van de planten.


Armeense korenbloem

Knop van de Armeense korenbloem

Armeense korenbloem

Hart van de Slaapbol - Bolpapaver

Edelweiss

Groen hart van een witte Echinacea

Hart van de Slaapbol - Bolpapaver

Hart van een stokroos

Stokroos

Stokroos met een pluimpje

Knop van de IJzerhard - Verbena bonariensis
Hart Stokroos

Stokroos met pluimpje

IJzerhand - Verbena bonariensis
Slaapbol - Bolpapaver

Spaanse Margriet 
Koekoeksbloem - Lychnis x arkwrightii 'Vesuvius'
Koekoeksbloem - Lychnis x arkwrightii 'Vesuvius'
de Gewone Tapijtkever

de Gewone Tapijtkever

Opengaande knop van een IJsbloem

IJsbloem 

Rose Klaproos

Hart

6 opmerkingen:

wil zei

Lien, het zijn weer allemaal plaatjes van bloem, het groene hart een witte echina en waar je ijsbloem bij hebt staan klopt helemaal. De oranje knop is ook een ijsbloem. De rode en de paarse moet ik even gaan kijken. Ik laat het nog even weten

Wil

wil zei

Lien het gekleurde hart is een Spaanse Mariet

Wil

wil zei

Lien is het bericht over de rode en de knopje ook aan gekomen bij je?????

Wil

wil zei

Het zal wel niet want hij staat niet in mijn lijst;
Nogmaals :
De Rode bloem heet: Lychnis x arkwrightii 'Vesuvius'. » Nederlandse naam: Koekoeksbloem
de knopjes heten: "Verbena bonariensis" of IJzerhard
Zo nu weet je ze allemaal
Wil

Leidy zei

wauw prachtig tuintje ! ik heb zelf ook geprobeerd de ijsbloem te kweken, maar het wil niet lukken. Overigens, als je in een bosrijke omgeving woont, kun je te maken krijgen met boktor! Zeer vervelend. Mocht het zover komen dan is dit de oplossing: boktor gassen

Lien de Groot zei

De tuin van mijn zus is niet erg groot, maar wat er in staat is genieten.
Lijkt me geen pretje om boktorren in je tuin te krijgen.